Åh sötnosar!

Åh, sitter & kollar hundraser som man skulle kunna tänka sig att ha :)
Tänkte köpa en hund så fort jag kan & får liksom, inte just nu då haha 
ska väl gå klart skolan först :)
Men vill iallafall ha en
stor hund, jag menar verkligen STOR,  & lurvig.

visst jag har ju Baloo, men verkligen inte samma sak, även om han är min så är det även familjens :)
jag älskar honom, men vill ha en egen hund att bestämma över själv :)

Någon som har något förslag på en STOR & lurvig hundras? :)
Vill typ ha någon ovanlig hundras, alltså inte så jättemånga som har den rasen ^^

Här kommer några:

newfoundlandshund


pyreneerhund


Landseer



Kommentarer
Postat av: ola

en stor och lurvig hundras tror jag heter pudel! Lycka till med hundvalet! Kram oOLa

2009-11-12 @ 20:54:14
Postat av: Elli

Hallå! =) Behöver du hjälp och har några frågar angående hundar och raser.. Om du funderar över nåt liksom. Så hjälper jag gärna till.. Själv har jag 3 hundar, är utbildad hundinstruktör och håller just nu på att utbilda mej till hundpsykolog. =)

Dock ska man tänka på vad rasen är framavlad till från början. Så man är medveten om vad det finns i dem. =) Lycka till och hör av dej om du undrar över nåt eller har några frågor. Hjälper gärna till! =)

Det beror ju på vad du söker för temperament hos hunden. =)



Och pudel, ja, lurvig är den. Men då är det pälsvården som kan vara jobbig (jag hatar pälsvård).



Kram ElliElli

2009-11-17 @ 10:59:56
URL: http://sphynxen.blogg.se/
Snälla skriv namn & bloggadress ifall ni har. Det blir så mkt lättare för mig att svara då.

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0